A Central Eastern European story of oil, gas, money and some Russians

A Central Eastern European story of oil, gas, money and some Russians

Belize-registered Normeston Trading Limited earned 41.3 million euros, partly thanks to a government-assisted gas trade scheme by 2012 in Hungary. Normeston was known to be of Russian background by then. New evidence tie the company to people associated with Russia’s Lukoil at the time.

Régi Cuccok: korábban a Globexnek dolgozott Varga-Damm Andrea jobbikos képviselő

Régi Cuccok: korábban a Globexnek dolgozott Varga-Damm Andrea jobbikos képviselő

Új sorozatunkban a történelmi közelmúlt eddig nyilvánosságra nem került momentumait vesszük elő; legelsőképp a Simicska-ismerős jobbikos képviselő múltbeli ügyvédszakmai afférját a rendszerváltás utáni legelső nagypályás pénzes-kötvényes-trükközős, aztán durván bedőlő céggel.

Pártállami gyökerű, hulladékos-szerencsejátékos körök állhatnak a pilisi mészkőbánya újranyitásának tervei mögött

Pártállami gyökerű, hulladékos-szerencsejátékos körök állhatnak a pilisi mészkőbánya újranyitásának tervei mögött

Nagyon hosszú cikkben próbáljuk felfejteni a pilisi bányanyitással kapcsolatos tervek mögötti érdekeket, és hasonlóan messzire jutunk. Összefoglaló sietős embereknek: Céges összefüggések alapján bemutatjuk a pilisi bányanyitásban érintett C&C Kft. és C&C Zrt. kapcsolódásait a Rozmaring-Bánya Kft. nevű céghez, majd végigvesszük ennek a cégnek a solymári mészkőbánya rekultivációjával kapcsolatos kérdéses dolgait.…

Orbán Ráhel árnya a Gellért szálló felett

Orbán Ráhel árnya a Gellért szálló felett

A miniszterelnök lányának körei állítólag évek óta ácsingóznak a Gellért fürdőre és a mellette épült szállóra. A szálló minapi tulajdonosváltozásával Orbán Ráhel holdudvarának befolyása jelenhetett meg a patinás ingatlanon, a következő lépés a fővároshoz tartozó fürdő behúzása lehet. Orbán Ráhel körei évek óta szeretnék megszerezni a Gellért fürdő és a…

Pénzvarázslat a Ripostnál: Habonyék távozása után meglódult a szekér

Pénzvarázslat a Ripostnál: Habonyék távozása után meglódult a szekér

Miután Habony Árpád és szövetségesei tulajdonosként kiszorultak a magyar médiapiacról, a kormánybarát Kesma alapítvány gyors hízókúrára fogta legalább az egyik érintett céget: a mínuszos Ripost Média Kft.-hez ömleni kezdett a pénz.

Mi köze a Mollal mozgó belize-i cégnek az orosz olaj prágai helytartójához?

Mi köze a Mollal mozgó belize-i cégnek az orosz olaj prágai helytartójához?

Tegnapi cikkünk folytatásában egybeér a legneccesebb, orosz érintettségű magyar energetikai sztori és a cseh politika oroszbarát szürke eminenciásának háttere. Az elmúlt évtized egyik legfontosabb magyar vonatkozású politikai-gazdasági ügye volt az eredetileg Mol Energiakereskedő néven indult, később MET névre átkeresztelt vállalkozás 2013-as extraprofitja. A cég emlékezetes módon 55 milliárd forintos osztalékot…

Ki az a Normeston, és miért érdekes ez egyáltalán?

Ki az a Normeston, és miért érdekes ez egyáltalán?

Évtizede kavar a magyar energetikában egy belize-i offshore cég mögé bújó (egy, netán több) orosz állampolgár. Ki lehet az? 2013-ban befújt a szél az Átlátszó szerkesztőségébe egy olvasói tippet arról, hogy a Mol Zrt. érdekeltségébe tartozó energiakereskedő vállalat  körül valami nem tiszta; a mondás szerint akkoriban energetikai körökben az a…

Szlovén szál a Ripost gigavesztesége mögött?

Szlovén szál a Ripost gigavesztesége mögött?

A kormánybarát médiamonstrumba problémásan betagozott két cég egyaránt érdekelt volt az orbánista szlovén tévében. Tegnap írtuk meg (itt a cikk), még az Index hivatkozás nélküli anyaga előtt, hogy a Ripost kiadója 688 milliós veszteséget hozott össze a cég 2018. október 15-tel lezárt évközi beszámolója szerint. Ilyet akkor kell közzétenni, ha…

Hogyan csinált 688 milliós veszteséget a Ripost kiadója?

Hogyan csinált 688 milliós veszteséget a Ripost kiadója?

A Ripost kiadója brutális összegeket vesztett tavaly, mielőtt átvette a Kesma. A Lokál és a 888 kiadójának hasonló pénzügyi adatait pedig különös NAV-mellékszereppel sikerült házon belül tartania a kormánybarát médiaholdingnak. A magyarázat Habony Árpád kiszorítása lehet. A Ripost kiadójának tavaly készült közbenső mérlegéből kiolvasható, hogy 2018 első tíz hónapjában mintegy…